Page 24 - Adriatic Club Book 2015
P. 24

                              29.05. - 31.05. 2015 Istra
ter Gimnazijo Bežigrad in odločiti se mora glede nadalje- vanja študija. Je ravno v letih, ko še resno tekmuje, zato zdaj dosega tudi najboljše rezultate, čez leto, dve pa se bo mora- la, če želi ostati v profesionalnem plesu odločiti za profesio- nalno kariero. Študij želi nadaljevati na plesni akademiji v tujini, njena največja želja je Codarts v Rotterdamu, kar pa za seboj potegne visoke stroške. Patricija Crnkovič pleše že 12 let, vse od šestega leta dalje, in zase pravi: “ Če ne plešem en dan, mi nekaj manjka. Če ne plešem dva dni, me srce boli. Če ne plešem tri dni, me ni več.”
Brina Torkar, sodobna slovenska slikarka, ki se je po zak- ljučku Srednje šole za oblikovanje in fotografijo vpisala na Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje, smer slikarstvo pri prof. Emeriku Bernardu in Hermanu Gvard- jančiču v Ljubljani in leta 2008 diplomirala pri Sergeju Kapusu, je za svoje diplomsko delo prejela Univerzitetno Prešernovo nagrado. V času študija je nova znanja in širše perspektive pridobivala v National Colleage of Art and De- sign v Dublinu, na Irskem. Trenutno nadaljuje podiplomski študij likovne umetnosti in vodi svojo slikarsko šolo. Slikar- ka, z že izoblikovanim samosvojim slogom, se neprestano ukvarja z iskanjem primarnega bivanja sodobnega človeka, klicu po sožitju in izrazu avtentičnega jaza. Posmodernizem, kot priložnost za osebna iskanja, preobrazbe, identifikacije in čutenja je v slikarki prebudil številna vprašanja, ki jih iz- raža v svojih delih. Slike, ki temeljijo na navidezno drobni figuri v veliki krajini, običajno gozdu, kot primarnem pros- toru človeka, nam dajejo možnost, da se identificiramo s krajino ali figuro. Sprašujemo se, ali naj se ustavimo na jasi, v svetlobi, ali pa se spustimo v gozd, v neznano. Lahko smo sredstvo ali cilj, lahko smo tisti, ki išče, ali to, kar je iskano. Vsekakor pa je iz del razbrati, da vsak posameznik nosi s se- boj življenje, oziroma da vsakogar od nas nosi tok življen- ja. Dela akademske slikarke Brine Torkar dokazujejo, da so klasična likovna izrazila še vedno aktualna, intimno izpov- edna in vizualno učinkovita, saj se po motiviki umeščajo v tradicijo simbolizma in romantike ter prek renesanse segajo
vse do klasičnega grškega sveta.
kada postiže vrhunske rezultate, zato će se morati uskoro odlučiti da li će nastaviti prefesionalno baviti se plesom ili se posvetiti fakultetu. Njena želja je studirati na plesnoj akademiji Codarts v Rotterdamu, a to nosi za sobom ve- like troškove. Patricija Crnkovič pleše već 12 godina, sve od svoje šeste godine, a za sebe kaže: Ako samo jedan dan ne plešem, nešto mi fali. Ako ne plešem dva dana, boli me srce. A ako ne plešem tri, kao da ne postojim.
Brina Torkar, slovenska je slikarica koja je nakon završene Srednje škole za oblikovanje i fotografiju upisala Akademiju za umjetnost i oblikovanje, smjer slikarstvo, kod profesora Emerika Bernarda i Hermana Gvardjančiča u Ljubljani, te 2008. diplomirala u klasi profesora Sergeja Kapusa. Za svoj diplomski rad primila je Prešernovu nagradu. Pored znan- ja na fakultetu ispopunjavala se i na National Colleage of Art and Design u Dublinu, u Irskoj. Trenutno pohađa post- diplomski studij likovne umjetnosti, a vodi i svoju slikarsku školu. Slikarica sa usavršenim vlastitim stilom, neprestano se bavi traženjem primarnog bića u suvremenom čovjeku, suživota i izraza vlastitog ja. Postmodernizam, kao prilika za istraživanje samoga sebe, transformacije, identifikaci- je i osjećaja, u slikarici otvara brojna pitanja, koja prenosi na platno. Njene slike na kojima su naslikane sitne figure u glomaznoj prirodi, obično u šumi kao primarnom ljudskom prostoru, pružaju mogućnost da se identificiramo sa priro- dom ili figurom. Postavljamo si pitanja da li da se zaustavi- mo na livadi, svjetlosti ili da krenemo dalje u šumu. Možemo biti sredstvo ili cilj, oni koji traže, ili oni koje traže. Iz njezinih je radova moguće razabrati da svaki pojedinac nosi život sa sobom, odnosno da svakoga od nas nosi život svojim tokom. Radovi akademske slikarice Brine Torkar dokaz su da su klasični likovni izrazi još uvijek aktualni, intimnog sa- držaja i vizualno učinkoviti, jer se prema motivu svrstavaju u tradiciju simbolike i romantike, te preko renesanse sve do klasičnog grčkog stila.
 22 Adriatic Club 2015
   



























































































   22   23   24   25   26